Roztoky na kontaktní čočky

Roztoky

06.08.2009 23:04

Roztoky na kontaktní čočky

Roztoky na kontaktní čočky slouží k péči o čočky. Pokud máte 2týdenní či měsíční kontaktní čočky, určitě jste o nich už slyšeli. Do roztoku (resp. do pouzdra naplněného roztokem) je nutné čočky uložit na noc nebo po dobu, kdy je nepoužíváte. V roztoku dojde k vyčištění čoček a odstranění různých usazenin, dojde k desinfekci a zvlhčení, prostě k dokonalé přípravě na další den.

Existují 2 druhy roztoků - nejrozšířenější jsou víceúčelové roztoky, druhým druhem jsou peroxidové roztoky. Ty poznáte na první pohled dle pouzdra, které se podobá kalíšku na kinofilm, pro ty mladší odchované digitálním fotoaparátem bych ho přirovnal k malému paňáku. Neklamným znamením je také nálevka roztoku, která bývá červená.

Na peroxidové roztoky pozor, při kontaktu s očima velmi pálí. Čočky se ukládají do tohoto roztoku, vložením tabletky proběhne neutralizace, takže na konci celého procesu po cca 6ti hodinách je možné čočky bez obav nasadit.

PS: Kdysi jsem si z USA koupil peroxidový roztok. Vůbec jsem neměl tušení, jak se používá, nechtělo se mi číst návod, takže jsem ho jen v rychlosti proletěl, a vysvětlil si, že tabletka slouží k důkladnému vyčištění čoček. Čočky na noc uložil do peroxidového roztoku a ráno jako vždy nasadil. Takhle rychle jsem už dlouho nebyl probuzenej. Neuvěřitelné pálení, navíc oko se bolestí zavíralo, takže vyndání čočky probíhalo složitě. A pak rychle do sprchy a několikaminutové vymývání oka ... až do večera jsem měl oko červené jako upír a bolest v oku ustávala velmi zvolna ... takže pozor ... peroxidové roztoky jsou kvalitní, po téhle zkušenosti se jich však už nikdy nedotknu.

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.